ZÁKLADNÍ
OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI
ZETT
PLUS
s.r.o.
I.
Úvodní prohlášení
Tyto Obchodní podmínky
upravují právní vztahy a podmínky vznikající mezi společností ZETT Plus s.r.o. (dále jen prodejcem) a jeho zákazníky při prodeji zboží, tedy obsahem těchto obchodních podmínek jsou
vázáni, práva a povinnosti z nich vyplývají jak pro samotného prodejce, tak i
pro jeho zákazníky.
II.
Definice
1. „Obchodními podmínkami”
se rozumí tyto „Obchodní podmínky“.
Kde se v těchto obchodních
podmínkách hovoří o „prodejci”, rozumí se jím obchodní společnost ZETT Plus s.r.o., se sídlem:
Roudnice nad Labem, Jungmannova 670, IČ 00556955, která je
plátcem DPH - DIČ CZ00556955, registrovaným u Finančního úřadu v Roudnici nad
Labem.
“Zákazníkem” se rozumí
fyzická nebo právnická osoba, které prodejce prodává na základě její objednávky
zboží.
Nabídkou zboží
se rozumí aktuální ceník prezentovaný prodejcem na internetových stránkách,
listinné nabídky, případně nabídky učiněné opravněným zástupcem společnosti.
“Místem doručení” je místo
určené zákazníkem, do kterého má prodejce doručit objednané zboží.
„Objednávkou“ zboží se
rozumí doručení listinné objednávky nebo případně e-mailové, není
-li dohodnuto jinak.
„Potvrzení objednávky“ zboží se
rozumí podepsání a případně včetně orazítkování doručené listinné objednávky
nebo e-mailové, není -li dohodnuto jinak, oprávněnou osobou Prodejce a
její doručení kopie objednávky zákazníkovi .
“Příjemcem” se rozumí
fyzická nebo právnická osoba, které je podle objednávky zákazníka zboží určeno.
Příjemcem může být zákazník nebo jím v objednávce určená osoba. V případě
bezhotovostního styku prodejce a zákazníka nevstupuje příjemce, který je odlišný
od zákazníka, do právního vztahu vůči prodejci a v tomto smluvním vztahu vůči
prodejci setrvává po celou dobu jeho trvání pouze zákazník.
“Zbožím” se rozumí v těchto
obchodních podmínkách věc, kterou nabízí prodejce k dodání a kterou si objedná zákazník, a k níž na základě realizace potvrzené objednávky
prodejcem přejde v důsledku jejího fyzického převzetí a zaplacení vlastnické
právo na zákazníka, případně u hotovostní úhrady ceny zboží na příjemce, a to v
případě, kdy příjemce není totožný s osobou zákazníka.
Kde se v těchto obchodních
podmínkách hovoří o tom, že úkon je třeba učinit písemnou formou, míní se tím
podání učiněné na listině či obdobném hmotném materiálu, faxové podání nebo
podání učiněné elektronickou poštou (e-mail).
III.
Základní ustanovení
Tyto obchodní podmínky se
vztahují na veškeré obchodní případy realizované prodejcem..
Od těchto obchodních podmínek se lze v jednotlivém případě odchýlit pouze na
základě písemné dohody prodejce a zákazníka.
Tyto obchodní podmínky jsou
závazné pro zákazníka od okamžiku, kdy vstoupí do právního vztahu s prodejcem,
tedy od okamžiku, kdy prodejce zákazníkovi potvrdí převzetí jeho objednávky.
Tímto okamžikem dochází mezi prodejcem a zákazníkem k uzavření vlastní kupní
smlouvy, jejímž předmětem je zboží specifikované v potvrzené objednávce a jejíž
další obsah, zejména cena sjednaná mezi prodejcem a zákazníkem jako cena
smluvní, je dán dalšími údaji v této potvrzené objednávce a ustanoveními těchto
obchodních podmínek.
Zákazník je ve výlučném
smluvním vztahu pouze s prodejcem a v žádném případě s jakoukoliv třetí osobou,
která působí pro prodejce subdodavatelsky.
IV.
Základní dodací podmínky
IV.1.
Práva a povinnosti zákazníka
Zákazník se zavazuje
seznámit se na adrese s konkrétními podmínkami
dodávky zboží, zejména s ceníkem zboží, možnostmi způsobu úhrady ceny zboží, s
podmínkami dopravy zboží do místa určení a
reklamačním řádem Prodejce.
Prodejce ceník uveřejněný na
internetových webových stránkách průběžně aktualizuje a zákazníkovi se zavazuje
dodat pouze to zboží, které je aktuálně nabízeno v ceníku v okamžiku odeslání
potvrzení objednávky a za ceny uvedené v ceníku rovněž v okamžiku odeslání
potvrzení objednávky. Prodejce si vyhrazuje právo nedodat zboží odsouhlasené v
rámci potvrzení objednávky v případě, že místem doručení je místo nedosažitelné
nebo dosažitelné toliko s vynaložením mimořádného úsilí nebo jinak nevhodné. V
případě pochybností o tom, zda místo určení je místem uvedeným v předcházející
větě tohoto ustanovení, je rozhodující názor prodejce.
Zákazník se zavazuje:
- v případě, že chce
realizovat nákup zboží z nabídky prodejce, objednat tento nákup stanoveným
způsobem na internetových webových stránkách Prodejce, prostřednictvím prodejní
aplikace Prodejce. V internetovém formuláři objednávky nebo e-mailové
objednávce je nutné uvést své jméno
a příjmení, trvalou adresu svého bydliště, případně sídla právnické osoby,
telefonický a eventuálně faxový kontakt.
- v internetové objednávce
uvést přesnou adresu místa doručení včetně čísla evidenčního a popisného určené
nemovitosti, podlaží a čísla dveří, popřípadě jinak specifikovat místo doručení,
jde-li o dům s více podlažími nebo s více byty nebo nebytovými prostory; pouze
jedno číslo uvedené u příslušné ulice se považuje za číslo evidenční, není-li
zákazníkem písemně určeno jinak, dále požadovaný čas dodání zboží. Zákazníkem
požadovaný čas dodání zboží však může být určen toliko v rámci stanovené tzv.
doručovací době www.idum.cz tj. od 9:00 do 14:00 a musí být vymezen min. v časovém intervalu
90
min., který navíc musí být stanoven tak, aby počátek tohoto intervalu nebyl
stanoven dříve, než 48 hodin od okamžiku obdržení potvrzení objednávky.
- sdělit prodejci správné a
úplné případné další údaje, pokud jsou pro prodejce v souvislosti s realizací
nákupu zboží nezbytné a pokud je tento po zákazníkovi vyžaduje.
- potvrdit převzetí zboží na
oficiálním k tomu určeném přepravním listu, případně dodacím listu prodejce.
- uhradit cenu dodaného
zboží v hotovosti při převzetí zboží, pokud není s prodejcem písemně ujednán
jiný způsob úhrady zboží.
- Zákazník je odpovědný za
to, že v určeném místě doručení bude přítomna osoba, která bude oprávněna zboží
dle potvrzené objednávky převzít. V případě, že k převzetí zboží je oprávněna
pouze osoba, která dosáhla určitého věku nebo má splňovat jinou způsobilost, je
zákazník povinen zajistit přítomnost takovéto osoby. Zejména se jedná o
přítomnost osoby starší osmnácti let při dodávce alkoholických nápojů (lihovin,
destilátů, vína, piva, popřípadě jiných nápojů, které obsahují více než 0,75
objemového procenta alkoholu) a při dodávce tabákových výrobků. Prodejce není
oprávněn předat alkoholické nápoje nebo tabákové výrobky osobě, o níž lze mít
důvodně za to, že tuto podmínku nesplňuje.
- Okamžikem převzetí zboží a
jeho zaplacením přechází vlastnické právo ke zboží a nebezpečí za škodu u
bezhotovostního vztahu na zákazníka, při úhradě ceny zboží v hotovosti na osobu
příjemce, pokud je odlišná od osoby zákazníka.
IV.2
Práva a povinnosti prodejce
Prodejce je povinen
zajišťovat své služby řádně, včas a s náležitou odbornou péčí. Prodejce je
povinen chránit v rámci svých možností přiměřeným způsobem práva a oprávněné
zájmy zákazníka.
Prodejce se zavazuje:
- v případě, že potvrdí
objednávku zákazníka, doručit zboží uvedené v takovéto objednávce na v ní
uvedené místo doručení,
- v případě nemožnosti dodat
zboží na určené místo doručení o tom informovat zákazníka a dohodnout s ním
další postup,
- v maximálně možné míře
chránit veškeré údaje, které o zákazníkovi získá při své činnosti. Prodejce není
oprávněn zpřístupnit jakékoliv údaje o individuálních zákaznících třetím osobám
nebo je sám užívat k jiným účelům, než je poskytování služeb v souladu s těmito
obchodními podmínkami. Prodejce má však právo užívat statistické informace
získané z jeho činnosti (např. průměrný věk zákazníků, procentuální zastoupení
profesní nebo vzdělanostní a další obdobné statistické a demografické údaje) pro
propagaci vlastní činnosti i pro další účely souvisící s poskytovanými službami.
Zákazník podáním objednávky dává prodejci souhlas k užití jeho osobních údajů
výše uvedeným způsobem.
IV.3
Doručování zboží nebo jiných věcí
Právní vztah mezi zákazníkem
a prodejcem, není-li mezi nimi podepsána písemná smlouva, vzniká okamžikem, kdy
prodejce potvrdí převzetí objednávky zákazníka. Tímto okamžikem vzniká povinnost
prodejce zajistit dodávku zboží do místa doručení a povinnost zákazníka zaplatit
cenu za zboží a případně za podmínek uvedených v ceníku cenu za doručení zboží,
dále pak zajistit převzetí doručovaného zboží dle předchozího ujednání s
prodejcem.
Povinnost prodejce je
splněna předáním zboží příjemci. Nebyl-li příjemce označený zákazníkem osobně
zastižen v místě doručení, má prodejce právo odmítnout předání zboží jiné osobě.
Pokud však prodejce dospěje na základě všech souvisejících okolností k závěru,
že i jiná osoba nacházející se v místě doručení je oprávněna za příjemce zboží
převzít, má právo, nikoliv však povinnost, proti písemnému potvrzení této jiné
osoby o její způsobilosti převzít zboží za příjemce, toto zboží jí vydat. To
neplatí, pokud si zákazník v objednávce písemně vymíní, že zboží musí být
předáno výlučně příjemci; v takovémto případě je nutno zboží vydat pouze
příjemci a nikomu jinému. Prodejce je oprávněn v případě bezhotovostní úhrady
zboží požadovat od osoby příjemce prokázání její totožnosti.
Předpokládá-li u
bezhotovostního vztahu zákazník, že příjemce nemusí být v době doručení zboží
nebo jiné věci přítomen, může dát v objednávce též svolení k předání zboží nebo
jiné věci osobě mimo kancelář nebo byt příjemce (např. sousední firmě, sousedovi
apod.).
V případě, že příjemce
odmítne zboží v místě doručení převzít nebo v případě, že zákazník do okamžiku
předání zboží příjemci svou objednávku stornuje, má prodejce právo uplatnit vůči
zákazníkovi náhradu do té doby vynaložených nákladů, zejména nákladů
souvisejících s doposud realizovanou dopravou související s doručením zboží do
místa doručení. Pokud je zboží z jiných důvodů nedoručitelné, a to zejména z
důvodu nepřesné nebo neexistující adresy, nepřítomnosti Příjemce ani žádné jiné
osoby, které by bylo možno v souladu s těmito obchodními podmínkami zboží nebo
jinou věc v Místě doručení předat (dále jen “nedoručitelné zboží” nebo
“nedoručitelná jiná věc”), mají smluvní strany zato, že Prodejce tímto okamžikem
od kupní smlouvy uzavřené potvrzením objednávky zákazníka odstoupil, čímž mu
však nezaniká právo na náhradu do té doby vynaložených nákladů. Prodejce je
povinen, pokud je to možné, zákazníka o této skutečnosti informovat a umožnit mu
na náklady zákazníka upřesnit instrukce k místu doručení zboží zasláním nové
objednávky. V takovémto případě vzniká nová kupní smlouva okamžikem doručení
nové objednávky s upřesněným místem doručení.
V. Doba
pro doručení objednaného zboží
Prodejce se zavazuje doručit
zboží uvedené v potvrzené objednávce do místa doručení v potvrzených lhůtách
nejdéle však do 21 dnů ode potrvzení objednávky. V případě
pochybností nebo rozporů platí, že závazné jsou ty lhůty, které prodejce
zveřejnil ke dni objednávky přepravy zboží na svých internetových webových
stránkách.
Prodejce si vyhrazuje právo
tyto lhůty nedodržet v případě, že se tak stane z důvodu vyšší moci. Za takovéto
důvody se považují i závažnější události v silničním provozu, které znemožňují
průjezd komunikací do místa doručení obvyklým způsobem.
V případě, že je překročena
dohodnutá přepravní lhůta pro dodání zboží o více než 120 minut, může zákazník
písemně odstoupit od objednávky zboží.
VI.
Ceník
Zákazník je povinen seznámit
se s ceníkem prodejce, který je přístupný na internetových webových stránkách
prodejce. Zákazník je povinen prodejci zaplatit cenu zboží a dále ve stanovených
případech cenu za doručení zboží ve smyslu obchodních podmínek dle ceníku
prodejce, pokud platný a účinný ceník nestanoví jinak nebo mezi stranami je
sjednáno
jinak a písemně potvrzeno.
Cena zboží může být hrazena
hotovostně nebo se souhlasem prodejce bezhotovostním převodem na
základě faktury - daňového dokladu Prodejce - splatné do 10 dnů od doručení.
V případě prodlení s úhradou
ceny je prodejce oprávněn účtovat zákazníkovi smluvní pokutu z prodlení ve výši
0,1% z dlužné částky za každý den prodlení. V případě, že prodlení s úhradou
ceny nebo její části překročí 100 dní, je oprávněn prodejce uplatnit vůči
zákazníkovi zvýšenou smluvní pokutu ve výši 0,5% z dlužné částky za každý den
prodlení. Nad rámec uplatněných smluvních pokut má prodejce nárok vůči
zákazníkovi uplatnit i nárok na náhradu v této souvislosti způsobené škody.
Zákazník je povinen prodejci
uhradit cenu opakovaného doručení zboží nebo jiné věci, pokud se tomu tak stane
z důvodů na straně zákazníka, zejména pak proto, že příjemce zboží nebo jiné
věci nebude ve stanovenou dobu na Místě doručení zastižen nebo na místě doručení
nebude žádná osoba způsobilá převzít zboží nebo jinou věc.
V případě prodlení s
uhrazením ceny není Prodejce povinen plnit své povinnosti vůči Zákazníkovi,
popřípadě je oprávněn poskytovat další služby Zákazníkovi výhradně proti platbě
v hotovosti. Toto rozhodnutí musí být oznámeno Zákazníkovi písemnou formou.
VII.
Odpovědnost Prodejce za vady zboží a za vady plnění na jiné věci
Prodejce odpovídá za vady
dodaného zboží, které se vyskytly na zboží při jeho dodání a nebo v záruční
lhůtě, kterou je lhůta garantovaná výrobcem zboží a uvedená na obale zboží.
Prodejce odpovídá za vady
zboží dle příslušných ustanovení občanského zákoníku, dalších právních předpisů
a těchto Obchodních podmínek.
Prodejce odpovídá v každém
případě za škodu skutečnou; odpovědnost za ušlý zisk a následné škody je
vyloučena.
Prodejce v žádném případě
neodpovídá za funkčnost připojení, za jakékoliv poruchy a vady na něm vzniklé
ani za jakékoliv jiné události obdobného charakteru.
Reklamaci odpovědnosti za
vady zboží je nutno uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtyř
kalendářních dnů ode dne doručení zboží Příjemci, ledaže vada nebo škoda není
zjevná. Práva z odpovědnosti za vady zboží podléhajícímu rychlé zkáze, musí být
uplatněna nejdéle do pěti hodin po převzetí.
Nejde-li o případ uvedený v
předchozí větě, musí být odpovědnost za vady nebo škody uplatněna ve lhůtách
podle ustanovení § 599 občanského zákoníku. Práva z odpovědnosti za vady zboží,
pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
Reklamace ve smyslu
předchozího odstavce musí být písemná a musí být doručena Prodejci ve lhůtě
podle předchozího odstavce. Při reklamaci se Zákazník prokáže daňovým dokladem
vystaveným Prodejcem. Postup při reklamaci řeší reklamační řád Prodejce, který
je zveřejněn na internetových webových stránkách prodejce.
Neuplatní-li Zákazník své
nároky v době a způsobem podle tohoto článku, nároky z odpovědnosti za vady nebo
škody zanikají.
VIII.
Odpovědnost Zákazníka za škody
Zákazník odpovídá Prodejci
za všechny újmy, které Prodejci nebo jiné osobě vzniknou tím, že Zákazník
nesplnil některou ze svých povinností založených právními předpisy nebo těmito
Obchodními podmínkami.
IX.
Autentické znění obchodních podmínek a vztah k odlišným prohlášením nebo
dokumentům
Tyto Obchodní podmínky mají
přednost před případně odlišným prohlášením osob vystupujících jménem Prodejce,
ledaže je toto odlišné prohlášení učiněno písemně a podepsáno osobou, která ve
smyslu příslušných právních předpisů je jménem Prodejce oprávněna jednat.
Tyto Obchodní podmínky se
uplatní pouze tehdy, nestanoví-li písemná smlouva uzavřená mezi prodejcem a
zákazníkem nic jiného. Na vztahy vyplývající z „distanční smlouvy“ uzavřené mezi
prodejcem a zákazníkem, se vztahují, pokud v těchto obchodních podmínkách není
uvedeno jinak, příslušná ustanovení občanského zákoníku.
Smluvní strany se dohodly,
že všechny spory, které by vznikly mezi nimi z právních vtahů založených touto
smlouvou nebo v souvislosti s ní, budou rozhodovány v rozhodčím řízení rozhodcem
dle zák. č. 216/1994 Sb. v platném znění JUDr. Naděždou Paškovou, advokátem v
Roudnici nad Labem, Riegrova 1100.
Smluvní strany souhlasí s
tím, aby náklady rozhodčího řízení byly určeny dle sazebníku nákladů přijatého
rozhodcem JUDr. Wieslawem Firlou pro rozhodování v rozhodčím řízení, který tvoří
nedílnou přílohu této rozhodčí doložky.
Tyto Obchodní podmínky jsou
uveřejněny na veřejně přístupném informačním systému s možností dálkového
přístupu (Internet)
V případě rozporu mezi písemným vyhotovením
Obchodních podmínek a jejich verzí zveřejněnou na veřejně přístupném informačním systému (Internet) má přednost verze zveřejněná na veřejně přístupném
informačním systému (Internet), která je jedinou autentickou verzí Obchodních
podmínek.
Prodejce je povinen
zveřejňovat na veřejně přístupném informačním systému (Internet) změny těchto
Obchodních podmínek tak, aby mezi zveřejněním této změny a účinností této změny
byla doba alespoň deset dnů. V době mezi zveřejněním změny a její účinností
platí tyto Obchodní podmínky ve stávajícím znění. Současně je Prodejce povinen
Zákazníka, má-li s ním smluvní vztah, o změně vhodným způsobem informovat,
zejména dopisem, e-mailem nebo informací uvedenou na daňovém dokladu. Objedná-li
Zákazník služby Prodejce po účinnosti takovéto změny, platí, že Zákazník se
změnou vyslovil souhlas.
|